Újdonságok

A Kéthengeres Pannóniák P20

A 60-as évek végére bebizonyosodott, hogy muszáj változtatni, mivel nem lehet a T1 a motorgyártás egyetlen modellje, akármennyire is népszerű is. A mérnökök a külföldi motorokhoz hasonlóan 250 és 350 köbcentis kéthengeres gépeket alkottak. 1965-ben elkészült a P20-as. A lendkerék mágnest...
Teljes cikk

A Pannónia P12

Megjelentek a külföldre szánt export változatok. Mint például a T7, T8, P9. A főbb figyelmet azonban a kéthengeresek kapták. 1974-ben megjelent a P10-re alapuló új tipus a P12. Ez megkapta a kéthengeresekre jellemző 18 colos kerekeket. Átalakított vázzal, új lámpafejjel, más tervezésű kipufogókkal...
Teljes cikk

A Pannónia P10

1967: 247cm3: Megjelent a Pannónia P10-es tipus. Ez a tipus a T5-re épült. Az egyhengeres motorra a P20-ról átvett hidraulikus első teleszkóp, az új formájú tank és nyereg, új hátsó teleszkópok kerültek. Megfigyelhető még a csak is erre a tipusra egyedileg készült nagyobb bordájú henger, illetve...
Teljes cikk

A Pannónia T5

1964: 247cm3: A TLF/T1 népszerűsége töretlen volt, nagyon komoly exportsikereket arattak. De sajnos az idő múlt és a még 40'-es évek óta csiszolgatott motorblokkból már sehogy sem tudtak többet kihozni a mérnökök. Elkezdtek új prototípusokat gyártani. Az öntöttvas hengerfejet leváltotta az...
Teljes cikk

A Pannónia TLB

1959: 247cm3. Ez a Pannónia volt a legdrágább tipus ebben a korszakban. Lényegében a TLF váz maradt, de erre lemez burkolatok kerültek. Más formájú lett a hátsó lámpa és krómozott lökhárítót kapott. Rövidebb lett a hátsó sárvédő. Kapott egy békafej formájú kormányburkolatot, amire az első fényszóró...
Teljes cikk

A Pannónia TLD

Kevés példány készült ebből a tipusból. 6V 60W egyenáramú főtengelydinamóval volt felszerelve. Ehhez társult még a külső gyújtótekercs egy nagyobb kapacitású akkumulátor, feszültségszabályzó és a TLB-vel megegyező gyújtáskapcsoló. 
Teljes cikk

A Pannónia TLF

Az 1956-os évben felváltotta a TLT-t a nevében is F betűvel jelzett továbbfejlesztett változat a TLF. Szintén 247 cm3-s de már osztott bordázású hengerrel. A motor új karburátort kapott. A régi BK-1-25 helyett kapott egy újabb úsztatós és elzárható légszűrős BK-3-27 a régi 25mm-es torokméretűtől...
Teljes cikk

A Pannónia TLT

1956: A Pannónia TL továbbfejlesztett változata került gyártásra, a TLT. Az eleinte a TL bordó színében pompázó csodának is 247 cm3-s hengerűrtartalma volt. Később zöldalma színben pompázott, habár találkozhattunk vele fekete színben is. Ezen a modellen jelent meg, a további Pannóniákon is...
Teljes cikk

A Pannónia Motorkerékpár

A Pannóniát Magyarországon a Csepeli Motorkerékpár gyárban gyártották 1954 és 1975 között. Közvetlen elődje a Csepel 250. Gyártását 1950-ben kezdték el, kéthengeres formában, de 1951-ben megkezdődött az egyhengeres változatának gyártása is.  A "nagyfékdobosok" : Így nevezték az 1954 és 1964...
Teljes cikk