Igen.. Buszgyártás, mivel ilyen ág is volt hazánkban egészen 2007-ig. A gyár elődje az Uhri Imre féle Kovács- és Kocsigyártó üzem, mely a VII. kerület Elemér utca 30, majd István utca 32. szám alatt működött. 1913-ban a műhely átköltözött a Gizella út 22 alá. Ekkor már szinte csak kocsigyártás volt...
Teljes cikk
Panni. Lehet név, lehet márkanév. Jelen esetben az utóbbival fogunk foglalkozni, ugyanis a Berva mopeddel egyidejűleg (1958-1962) gyártott törperobogó is ezt a nevet kapta. A két motort azonos helyen gyártották. Illik megjegyezni, hogy a Panni gyártása a Csepeli Motorkerékpárgyárban...
Teljes cikk
Előző, találmánytól már kicsit komolyabb, magasabb szinten áll a Berva moped. 1958 és 1962 között gyártották az Egri Finomszerelvénygyárban. 1,5 lóerővel, kettő sebességgel (kormányváltó) és aluhengerrel rendelkezett. Elérte a 45 km/h sebességet. Megtalálhatóak voltak rajta azonban kisebb extrák,...
Teljes cikk
Akik nem ismerik ezt a "tipust" azok azt hitetik, hogy egy állatra gondolok. Igaz, a neve elég jól hangzik, de ez egy biciklire szerelhető 38 köbcentis motorblokk. Olasz mintára készült, közel 2 évig. 1952-ben azonban elkészült a motor. Gyártása 54'-ben kezdődött a székesfehérvári...
Teljes cikk
A Pannónia gyártásának idején, nem mindenki engedhette meg magának a 9-10 vagy akár 15,000 forintos motorkerékpárokat. Illetve voltak olyanok, akik egyszerűen csak nem szerettek volna egy 250 köbcentis gép nyergében ülni, hanem megelégedtek a kisebb 50-es vagy kicsit nagyobb gépekkel is. Akárcsak...
Teljes cikk
1954-ben kezdődött a gyártás, majd 66'-ban fejeződött be. Csepelen fojt a Pannónia kifejlesztése. Eközben 51-ben bejelentkezett a Csepel 125/T (teleszkópos). Eme motor gyártása 54'-ben átkerült a Danuvia Gépgyárba, de már D-Csepel 125 névvel. A D-Csepelt mindig fejlesztgették. 40.000 D-Csepel...
Teljes cikk
A Pannónia elődjének a Csepelnek, több változatát dobták piacra. 1948-ban kezdték el eme gépeket gyártani. A legelső Csepel 100 köbcentiméteres volt, de nem aratott nagy sikereket, exportra nem is jutott belőle. A 100 köbcenti a mindennapokban kevésnek bizonyult, de pozitív dolognak számított a 3...
Teljes cikk
A gyártás befejezése óta, már lassan 40-50 év telt el. Rengetegen újítják fel a már 50 éves gépeket. Került elő Pannónia az árokból, a góré mögül, a padlásról, a pincéből. Több darabban, vagy a szerencsésebb példányok egyben. Sajnos ma egy pannónia már- már 300-400.000 Ft-ba is kerülhet. De nem...
Teljes cikk
1974-ben a Yamaha szakemberei egy negyvenezer négyzetméteres csepeli beruházást ajánlottak fel, amely évente ötvenezer magyar-japán motort gyártott volna, 70%-ot exportra, ám az akkori vezetés az ötletet elszabotálta. 1975. október 24-én a csepeli motorkerékpárgyár utolsó Pannóniája gördült le a...
Teljes cikk
A P20-as a nyugati piacra elavult volt, a szovjeteknek meg drágának bizonyult. Emellett apróbb hibák léptek fel, melyeket azonban a mérnökök hamar kiküszöböltek. Azért, hogy a nyugati piacra be tudjunk törni megszületett a P20M. Ennek a gépnek a Bol d'Or nevű 24 órás versenyen kellett volna...
Teljes cikk