Panni
Panni. Lehet név, lehet márkanév. Jelen esetben az utóbbival fogunk foglalkozni, ugyanis a Berva mopeddel egyidejűleg (1958-1962) gyártott törperobogó is ezt a nevet kapta. A két motort azonos helyen gyártották. Illik megjegyezni, hogy a Panni gyártása a Csepeli Motorkerékpárgyárban kezdődött. A VT50-est eredetileg úgy tervezték, hogy legyen egy pedál nélküli, robogóként használatos társa, ami a VT50R kódnevet kapta. Nagy kerekek, alacsony váz, divatos megjelenés. Kerekei félfékdobbal rendelkeztek. A fékeket, mivel nem lehetett a pedálok hiánya miatt kontrázással fékezni egy külön fékpedállal oldották meg. Kiemelném a kézi indítókart, amely elnyerte tetszésemet. A motor kezdetben nagy sikert aratott, azonban az a 1,5 lóerő nem volt elegendő a kasztni mozgatásához, valamint a burkolat miatt a blokk hamar melegedett. A gyártást a kereslethiány miatt állították le. (képek a galériában)
Fogyasztás : 2,2 l/ 100 km
Max. seb.: 45 km/h
Hossz | 1850 mm |
Magasság | 980 mm |
Ülésmagasság | 760 mm |
Gumik | 2,25x20" |
Tömeg | |
Szárazon | 58 kg |
Tengelytáv | 1170 mm |
Üzemanyagtank | 5,7 l |