A Dongó
Akik nem ismerik ezt a "tipust" azok azt hitetik, hogy egy állatra gondolok. Igaz, a neve elég jól hangzik, de ez egy biciklire szerelhető 38 köbcentis motorblokk. Olasz mintára készült, közel 2 évig. 1952-ben azonban elkészült a motor. Gyártása 54'-ben kezdődött a székesfehérvári Vadásztölténygyárban. Hengere és dugattyúja öntöttvas volt, ami elég könnyen eltörhetett, ha megerőltettük. Mivel nem sok hely volt a biciklin számára a gyújtást a dörzskerékben helyezték el. A motrot a normál nem hajlított alsó vázas kerékpárokra lehetett felszerelni. A motor 1480 forintba került a lelkes bicajosoknak (ezért nagyjából 2 hónapot kellett dolgozniuk). A gyártást 1957-ben berekesztették, mivel nem volt a motorra kereslet. Körül-belül 60,000 kismotor készült. Végülis nem volt rossz dolog, de nem volt a legegyszerűbb hozzájutni, emellett voltak kis hibái, melyek megkeserítették a büszke tulajdonos mindennapjait.