A Danuvia
1954-ben kezdődött a gyártás, majd 66'-ban fejeződött be. Csepelen fojt a Pannónia kifejlesztése. Eközben 51-ben bejelentkezett a Csepel 125/T (teleszkópos). Eme motor gyártása 54'-ben átkerült a Danuvia Gépgyárba, de már D-Csepel 125 névvel. A D-Csepelt mindig fejlesztgették. 40.000 D-Csepel készült mindössze 3 év alatt. Ebben az évben, 1957-ben mutatták be a már valódi Danuviákat, melyek még 175 köbcentivel, 4 fokozattal, alumínium hengerrel, 8 lóerővel készültek. A kezdeti Danuvia elég modernnek hatott, de csakhamar beindult a D-Csepel blokkjával üzemelő 125-ös, amely szintén burkolt volt. A 175-ös Danuvia gyártását lefújták és a jó bevált 125-öst fejlesztették tovább. Rengeteget változtattak rajta, de ilyen volt például a kétcsöves bölcsőváz és a kipufogó átekerült a jobb oldalra. 58'-tól indult be a Danuvia DV 125 sorozatgyártása. Nagyobb teljesítményű motorral, hátsó lengővillával, jobb fékekkel került piacra. A 10 éves blokkot sajnos pénz hiányában nem tudták leváltani. De a fejlesztők, a kereteken belül megpróbáltak minnél többet fejleszteni a blokkon. Megjelentek a töltőtekercsek, akkumulátorok. 1960-ra rengeteg hibát kiküszöböltek, így ebben az évben elérték a 100.000. legyártott Danuviát. 1961-ben bemutatásra került a D-61. Sok-sok változtatással jött ki, mint a halkabb kipufogó, kevesebb önsúllyal, alumínium hengerrel, szívászajtompítóval. 1963-ban egy sokkal robosztusabb, sportosabb modell jelent meg, a Danuvia Sport, de nem került sor sorozatgyártásra. Ebben az évben egy újabb tipus a Danuvia DMV 125 jelent meg, ami névben igen, de műszakilag nem nagyon tért el elődeitől. 1966-ban a gyártást leállították.
(képek a galériában)