A Csepel
A Pannónia elődjének a Csepelnek, több változatát dobták piacra. 1948-ban kezdték el eme gépeket gyártani. A legelső Csepel 100 köbcentiméteres volt, de nem aratott nagy sikereket, exportra nem is jutott belőle. A 100 köbcenti a mindennapokban kevésnek bizonyult, de pozitív dolognak számított a 3 sebességes váltója, világítása. Ezért kezdték el gyártani 1949-ben a 125 köncentis Csepeleket. Ezt a tipust 1966-ig gyártották. Elődjénél jóval nagyobb sikernek örvendett. Mindenféle extrákkal ellátták az exportszériákat : akkumulátor, kürt, sebességmérő stb. 1950: bemutatják a Csepel 125/50 tipust. Elől már teleszkópvillával, de hátul még merev vázzal rendelkezett. Ezután következett a Csepel 125/T. Elől a jó öreg teleszkópvillák, hátul bakteleszkópok fityegtek. Ez a tipus már megbízható volt, mivel a megjelent hibákat kiküszöbölték. 1954-ig tartott gyártása, de Zuglón Danuvia néven élt tovább. Már megkapta a 18mm-es karburátort és a 25W-os lendkerékmágnest. 1950: Bemutatkozik a Csepel 250/U jelzésű motorkerékpár, amely rengeteg fejlesztés után kezdtek el gyártani. Kapott egy 10 lóerős ikerdugattyús motort, amely 4 sebességes. Először import alkatrészt használtak hozzá: Amal karburátor , Bosch elektromos alkatrészek. Az ikerdugattyús megoldás nem volt a legjobb, mivel a hengert a menetszél hűtötte és az első henger árnyékolta a menetszelet, így sokszor a dugattyúk megszorultak a hengerben. Ezt küszöbölték ki a következő tipusnál: Csepel 250/51. Egy darab 68mm-es henger püffögött rajta. Eme tipusnak nem sok dologban változtatott tipusait 1975-ig gyártották. Nagyjából 7.500 példányt.
(képek a galériában)